امیرعلی امیرعلی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 25 روز سن داره

امیرعلی ، دونه برفی

ایده جالب برای غذای امیرعلی و قوری جدید

1393/9/26 12:30
831 بازدید
اشتراک گذاری

بسم الله الرحمن الرحیم.

این پروانه کوچولو برگرفته از طرحی از مدرسه مامانها بود که البته خیلی هم مثل نمونه اصلیش درنیومد چون شما وروجک خان موقع تزءینش خیلی اذیت کردی و در نهایت تونستم با عجله این مدلی درش بیارم ...وااای از روزی که تو گشنه ات باشه و تحمل نکنی..خندونک

و ایده خودممـــــــــــــــــــممممممممم ...

از اونجائیکه یه کوچولو بعضی وقتها توشیر خوردن ضعف داری من هم تصمیم گرفتم یه کار جدید کنم ....

                              قه قهه     قوری جدید یا به قول خودت سرویس 8 پارچه قه قهه

برو ادامه ..عینک

یه قوری کوچول موچول داشتم که مال زعفران و سوغاتی مشهد یکی از دوستان بود ..این بود که تصمیم گرفتم ازش به عنوان یه سرویس چای یا  شیر برای شما استفاده کنم .. وااااای که چقدر استقبال کردی و خوشت اومد... و من هم اجازه دادم هرکاری دوست داری بکنی..

حتی می گفتی : میخوام پلو رو هم بریزم تو قوطی و بخورم (قوری ) شاکی

البته من از این شیر خوران فیلم گرفتم و کیفیت بد این تصاویر هم به خاطر عکسبرداری از روی فیلمه ....ببخشید.خجالت

این هم از ابتکار من خندونک

 

امیر علی این چیه :    ایــــــــــــــــــــــــن ..قوووووووووووووووووطی  قه قهه

امیر علی در حال خوردن شیر..

امیرعلی چرا شیر میخوری ؟   می خوام قویییییییی بشم...

قوی بشی چیکار کنی ؟       فوتبالیست بشم..ترسوعصبانی

امیرعلی درحال گفتن فوتبالیست بشم

اگه شیر نخوری چی ؟

امیرعلی با تأسف :    قوی نیمیشم

و بالاخره پسرم پروژه شیرخورونش رو به اتمام رسونده و الان هم داره میگه  :  الهی شکر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قوری خوشگله شکـــــــــــــــــسسست بدبو

اما نگران نباش عزیزم یکی دیــــــــــــــــــــــــگه دارم برات با فنجونــــــــــــــــشعینک

و این هم .... سرویس 8 پارچه جدیــــــــــــدخندونک

دری دریـــــــــــــــــــــــــــنگ

اینو که دیدی گفتی سرویس 8 پارچه آگرینه... ای شیطون بلا نمیدونم از کجا میدونی که این جملات رو باید چه جایی به کار بگیری.هیپنوتیزم

  قربونت برم سبیل برفی

 

تشویقالهی همیشه سلامت باشی عزیزمتشویق

پسندها (3)

نظرات (33)

مامان عسل 
26 آذر 93 13:01
آخ الهی فدااات بشم که انقدقشنگ خداروشکرکردی..جیگرتوایشالله که یه روزیه فوتبالیست میشی گل میزنی منم قربون صدقت میرم..میگم امیرعلی خودمونه هورراااااااگلللللل...فدااات
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خدا نکنه خاله جونی من. هرچی که می خواد بشه خدا کنه با سلامتی و موفقیت بشه ..ممنونم.
مامان عسل 
26 آذر 93 13:03
سلااااام مامانی گل ...دوست جونی خودم هنرمندی بودیارونمیکردی...به نظرخوشمزه میاد..حالاامیرعلی دوست داشت..اگه امیرعلی خورده یعنی خوشمزه ست حتما
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم . نه بابا تقلب کردم. آره خوب بود همون غذایی بود که معمولا برای امیر علی درست می کنم و همه چیز داره از برنج و سبزی گرفته تا عصاره قلم و ... اون هم دوسش داره و همه رو می خوره. کلا از چیزهایی استفاده کردم که امیرعلی دوست داره
مامان عسل 
26 آذر 93 13:07
اگه میم مشکلات برداریم زندگی شیرین میشه برایت یلدای شکلاتی روآرزومیکنم....جییییگر
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
وااااای خیلی خوشگل بود .ممنون از دعای خوشگلت عزیزم. من هم همینطور .
مامان علی
26 آذر 93 15:03
سسسسسسسلللللللللللللللاااااااااااااااااااااامممممممممم چه جالب.مریم جون منم برنج وباید له بپزم تاشازده قلی میل کنه وگوشتم ریز ریز!الان امیرعلی جونم خودش میخوره یابهش باقاشق میدی؟ یک چیز دیگه علی خیلی بد غذاست یعنی تا صدای قاشق بشقاب میاد فرار تواتاقش ودر ومیبنده وگاها با دعوا میاد وگریه و......... امیرعلی خوراکش خوبه؟واینکه درروز چند وعده بدم کافیه ؟من به 5 وعده با حجم کم تقسیم کردم.دوتاصبحونه.سرلاک ویک روز پنیر.یک روز نون رب!و.....وناهار وبه دوعده .یکی 3.یکی 7 وشام هم11!!!!!!!!بخاطر جریان خوابش.وسطاشم اگه میوه.شکلات ولواشک و..بخواد میدمش.
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم چون امیرعلی زیاد خوب غدا رو نمیجوه من سعی می کنم غذاشو نرم تر بپزم تا معده اش اذیت نشه. خودش هم می خوره ولی از اونجائیکه خیلی شیطنت می کنه و غذاخوردنش 2 ساعت طول میکشه بیشتر وقتها با قاشق بهش میدم ولی میخوام کم کم از سرش بندازم . صبحانه معمولا نون و پنیر و چای یا تخم مرغ یا کر ه یا شیر بهش میدم میان وعده حتما شیر می خوره با کلوچه یا بیسکوئیت و یک عدد میوه و یا آب میوه . ناهار هم هرچی تو سبد غذایی مون باشه بهش میدم غیر ازماهی که متاسفانه چون خیلی به بو حساسیت داره نمی خوره.هر نوع ماهی حتی تن ماهی هم دوست نداره و میگه بو میده. عصرانه هم معمولا بعد از خواب میوه یا کلوچه فومن که امیرعلی خیلی دوست داره با چای یا شیر داغ با بیسکوئیت یا کیک یا اگه شد سوپ ، عدسی آش یا هرچیز مناسب دیگه که داشتم بهش میدم شام هم سعی می کنم براش پلو بپزم وگرنه ماکارونی یا غذایی که تو همین پست به شکل پروانه درست کردم و گرنه هرچی که خودمون می خوریم.غیراز فست فود و این جور چیزها که خودمون هم خیلی خیلی کم استفاده می کنیم. امیدوارم کمکت کرده باشم .. ولی عزیزم رب به بچه نده که زیاد براش خوب نیست.
مامان علی
26 آذر 93 15:06
این قوری فینگیلیا خیلی با حالن ماهم داریم وعلی باهاش ازمون پذیرایی میکنه خیلی ایده خوبیه اینطوری هم شیر هم اب میوه و...میتونیم بهشون بدیم مریم جون علی هنوزشیرهم بخاطر حساسیت نخورده به نظرت از کم شروع کنم؟وتخم مرغ!!!! چقدرم دقیق دستش گرفته وبادقت میریزه.فداش بشم من
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
آره گلم ولی متاسفانه دستش شکست ولی یکی دیگه خودم دارم که بزرگتر و محکم تره اونو بهش میدم تاز ه فنجون هم داره .... درمورد شیر چون حساسیت داره بهتره با دکترش مشورت کنی عزیزم ممکنه اذیتش کنه.. ولی تخم مرغ حتما بهش بده خیلی مقویه. . . . خدا نکنه خاله جون.
مامان علی
26 آذر 93 15:10
مریم جون الان موهاش ریخته جلوش خیلی بهش میاد فکر کنم قدریم بلند شده خیلی خیلی بهش میاد ببوسش جیگرم وکه فوتبالیست قوی وبزرگی خواهد شد ایشالله قربون الهی شکرش بشم که باتمام وجودش دراوج سادگی کاملادلنشینه وخالصانست مریم جون منم درعین اینکه توشبهای پیش رو ازت میخام برای علی دعا کنین والتماس دعای شدید دارم امیدوارم یلدای خوب وخوشی هم داشته باشین
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
از موهش نگو که خسته ام کرده یه بار هم با باباش تا آرایشگاه رفت ولی این شیطون بلا خودشو زد به خواب و گفت دیگه خسته ام باید برم بخوابم و زیربار نرفت .. آره موی بلند بیشتر بهش میاد از شما چه پنهون من و باباش هم خوشمون میاد واسه همین هم هی برا کوتاه کردن موهاش امروز وفردا میکنیم. . . من هم عاشق بسم ا... گفتن و الهی شکر گفتنشم . . حتما عزیزم . شما هم از دعای خیرتون مارو محروم نکنید. . . یلدای شما هم مبارک باشه و براتون آرزوی سلامتی و شادی مضاعف دارم حتی اگه یک دقیقه بیشتر باشه.
مامان بردیا اریایی
27 آذر 93 2:36
سلام فوتبالیست خاله نوش جونت
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام خاله جون ...ممنونم ..حالا یه شوت می زنیم و...توی تلویزیووووون
مامان بردیا اریایی
27 آذر 93 2:37
الهی من فدات شم با این قوطی گفتنت مریم جون یه پا هنرمندیا پروانه ات هم خیلی نازهوالبته خوشمزه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
نه بابا مابیشترتو کار تقلبیم متشکرم عزیزم.
مامان روژینا
27 آذر 93 12:31
به به مامان خانوم خوش سلیقهروش خوبیه برای غذا خوردن بچه هاعزیز دلم به نظرم میاد امیر علی هم لاغر شده کمیایشالا همیشه تنش سلامت باشه و خدا حفظش کنهخاله قربون اون الهی شکر گفتنت
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم آره دیگه چاره چیه؟ . . آره خاله جون یه کم که نه خیلی زیاد لاغر شده ... اونم بخاطر ورجه وورجه و تحرک زیادیه که داره ..البته شکر خدا وزنش کم نشده و قدش هم بلند تر شده بخاطر همین نگران نیستم.
سمانه مامان بهداد
27 آذر 93 18:28
الهی هميشه سلامت باشه. پست قشنگی بود. همچنان موفق باشی
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
متشکرم عزیییییییییییییییییییزم ممنون و آرزوی موفقیت برای شما
یه مامان
28 آذر 93 17:04
ســــــــــــــــــــــــلام بر مامان هنرمند امیرعلی وای خیلی قشنگ درست کردید، وقتی به وبلاگتون اومدیم از دیدن عکس اول پست کلی جا خوردیم و خیلی هم خوشحال شدیم که از این ایده استفاده کردید راستی تجربه ی موفقتون در ادامه ی مطلب هم بسیار جالب انگیزناک بود
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام خانم معلم.. ممنون که تشریف آوردین خونه مون فکر کنم جاخوردنتون هم بخاطر کپی برداری و تقلب من بوده ممنووووووووووووووووووووون
مامان فرنيا
1 دی 93 9:00
سلام خيلي قشنگه البته من خيلي نميتونم غذاها را تزيين كنم چون دخترم اصلا نميخوره و ميگه نگهش داريم خوب تزييني و بايد يك بشقاب ديگه بهش بدم براي غذاي ساده اما اين استفاده از قوري خيلي خوبه من هم دارم البته دختر من شير خور قهاري است اما خوب براي بازي خيلي خوبه اخر سر هم ازبس قوري شكست من يك قوري لاكي كه باز هم براي زعفران بود خريدم ديگه خيالم راحت بود نميشكنه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم ای جان فرنیا جون مثل منه ..من هم هرچی که خوشم میاد دلم نمیاد خرابش کنم ..حتی غذا آره امیرعلی هم به عشق این که بزرگ بشه و دستش به بالای بالا برسه شیر خوب میخوره ولی بعضی وقتها ... این هم فکر خوبیه . عکس قوری جدیدش رو هم بزودی میذارم
مامان فرنيا
1 دی 93 9:02
راستي در مورد ماهي، ماهي تيلا پيا را معرفي ميكنم بهتون بدون بو و بدون تيغ ماهي البته جديدا ميگن زيادش خوب نيست اما براي شروع ماهي خور كردن پسري خوبه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
جدی میگین راستش تا حالا اسمش به گوشم نخورده بود. حتما تهیه می کنم براش چون از این بابت خیلی نگرانم. ممنونم
مهدیه
1 دی 93 10:32
ای جااااااااااان حالا تاثیر طولانی مدتی هم در خوش خوراکیش داشته یا نه؟؟
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
آره بدک نیست مخصوصا بچه ها از رنگهای متنوع تو غذاشون لذت می برن.
مامان کارن(رزیتا)
1 دی 93 10:48
الهی که من خودم خودم تنهایی قربون این شیر خوره فوتبالیست بشم ایده ی خوبی بود مامانی امتحان می کنیم ممنون
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خدا نکنه خاله جونی مهربون. حتما امتحان کنید.
مامان کارن(رزیتا)
1 دی 93 10:50
مامانی من نفهمیدم اون پروانه هه چه غذایی بود میشه توضیح بدین لطفا
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
بعضی مواقع که من غذایی دارم که نمیخوام امیرعلی ازش استفاده کنه و یا برنج خارجی که اون لب نمیزنه پختم و.. این غذای من درآوردی رو براش درست می کنم که شامل برنج آب و عصاره قلم و ویا کره هویج حبوبات از هرنوعی که باشه و من معمولا هربار از یک یا دو نوع حبوبات استفاده میکنم مخصوصا عدس و لوبیا قرمز ویا لوبیا سبز پخته گوجه فرنگی نخود فرنگی گوشت یا مرغ بعضی مواقع هم به دلخواه پیاز و سیب زمینی و فلفل دلمه هم توش می ریزم. و در اخر 10 دقیقه مونده به پایان فرآیند پخت ، سبزی هم بهش اضافه میکنم. من سعی می کنم تواین غذااز چیزهای مغذی استفاده کنم تا همه ویتامینها بهش برسه.اگه به رنگ مواد دقت کنید می بینید که از هررنگی هم توش داره. امیدوارم کارن جون خوشش بیاد .امیرعلی که خیلی دوست داره.
مامان کیمیا
1 دی 93 11:25
سلام دخترم تو مسابقه نی نی وبلاگ شرکت کرده.خوشحال میشیم اگه بهمن رای بدین،منتظر محبتتون هستیم.لطفا عدد47 رو به1000891010پیامک بزنین؛یه دنیا ممنونم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم .. ولی من قبلا رای دادم
مامان عالمه
1 دی 93 13:04
سلام میشه لطفا توی جشنواره نی نی وبلاگ به ما رای بدید.کد 25 را به 1000891010 ارسال کنید مرسی
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
شرمنده من یکبار رای دادم. ولی امیدوارم شما هم برنده بشین.
مامان روژینا
1 دی 93 13:24
چه سخاوتمند است پاییز که شکوه بلندترین شبش را عاشقانه پیشکش تولد زمستان کرد زمستانتان سفید و سلامت . . . یلدا مبارک
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
یلدای شما هم مبارک نازنینم.
مامان روژینا
1 دی 93 13:26
وای خاله قربون اون سرویس آگرینت بشه بلبل زبون من
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خدا نکنه خاله جونی
فایضه مامانه عسل
1 دی 93 20:07
مرسی عزیزم بابت رای ...راستی میتونم بپرسم اهل کجائین ...؟
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خواهش می کنم گلم ...درو واکن اومدم پیشت..
مامان نازنین زهرا
2 دی 93 12:01
شیوه فوق العاده ای بود .....عجب آدابی داره شیر خوردن امیر علی خان ... تزیین تون هم عااالی بود
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
اوووووووم متشکرم از تعریفتون
مامان زکریا
2 دی 93 13:45
سلام مامان دونه برفی چه ایده ی خوبی واقعا عالی بود سرویس دو پارچه است که! بازارگرمیه دیگههههههههههه... مبارک گل پسری باشه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
نمیدونم این بچه ها چطوربرای هر چیزی حرفی برا گفتن دارن. مثلا اکثر جملات امیر علی برگرفته از کتاب می می نی یعنی کتاب مورد علاقه اشه.
مامان نازنین زهرا
2 دی 93 14:36
بفرمایین خصوصی
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:23
سلااااااااااااااام مریم جووووووونم و امیر علی نازنینمممممممممرسی مریم جونی که من باشم نباشم یادم میکنی و شرمندم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام آیسان جونننننننننننننننننننم اختیار داری گلم ما دوست داریم دیگهه
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:24
خب دیگه مریمی با هم که تعارف نداریم هاااااااداریم..این چه پروانه ای اونوخ؟؟؟؟؟؟این گودزیلام نیس خب
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خب بزار جابجا شم بریم کل کل بازار . . . حالاااااا. . . پروانگیش که پروانه هست ولی اگه بعضیها بخوان تلافی شعرو کلاس و اینجور چیزهارو سرم خالی کننن بحثش جداس..
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:25
شب به خوابم نیاد خوبه پروانه ههه . . . ایدتم تو حللللللقمممممممممممممممممممممم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
متاسفم عزیزم برای افسردگیت هیچ راهکاری ندارم فقط موقع خواب یه چاقوتیز کن بزار ور دلت تا اگه هیولایی چیزی خواست بخوردت سلاح سرد داشته باشی. که این هیچ ربطی به پروانه ناز و ملوس و قشنگ و خوشمزه من نداره.
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:25
. . .این به اون در که اونروز شعرمو مسخره کردی..بععععععععله
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
با با من که میدونم دلت از کجا پره ه ه ه فقط این حافظه سرشار تو بزار واسه درس خوندنت تا تو بدهکار بستانکارها کم نیاری
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:28
ابتکارت قابل تحسین و یادگیری میطلبه اینکه از رو فیلم عکس گرفتی رو میگم..نه پروانه رو
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خوشم میاد که نمیخوای بگی پروانه هه خیلی خوشگلهو تو دلت نشسته..ولی گلم خودتواذیت نکن من که فهمیدم تو داری واسش مثل پروانه بال بال می زنی و هی نمیخوای از خوشگلیش بگی .. ما که میدونیم. شیطونکها رو داری؟ هی تعدادش داره دو برابر میشه.
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:29
قربون قوطی گفتنتت عجیجممممممممممم نوش جونت قوطی شیر
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
موچچچچکرم خاله جون
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:37
آخیییییییییی عزیزم قوریت شکستتتتتت مامانی یکی دیگه براش بگیر . . . قوری فنجون جدید خوشگلترهههههههه..مبارکت باشه عزیزم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
اوهوووم من خیلی دوسش می داشتم. . . . ممنون
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:38
حالا چرا سبیل برفی
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
ا وا خاله جون مگه نمیدونی پسرم دونه برفیه وقتی شیر میخوره و دورلبش سفید میشه سبیلشم برفیه دیگــــــه. . . یعنی من عاشق اون دقیق خوندنتم
مامانی ماهان جون
3 دی 93 12:48
مریم جونم ..در مورد اون سوالت..والا منم یه مدتیه که خیلی خسته شدم،احساس میکنم هم از خودم هم از بچم برا اداره مایه گذاشتم که اصلا خوب نبوده...خودمم گاهی فک میکنم استعفا بدم و بشینم زندگیمو بکنم ولی واقعیت اینه که من رو حقوقی که میگیرم حداقل برا چن سال آینده برنامه ریزی و حساب کردم و قسط دارم،،خیلی از خودم متنفر میشم که بزرگترین حسرت بچم اینه که میشد بیشتر تو خونه با هم بودیم و بزرگترین آرزوش این باشه که چن روز پشت سر هم مرخصی بگیرم و تو خونه بمونم یه توصیه و یه وصیت خواهرانه برات میکنم اگه وضعیت مالی بهبودی داری و سر کار رفتن و نرفتنت زندگیتو لنگ نمیکنه عاجزانه خواهش میکنم که قیدشو بزنی ..اینو منی میگم که دوازده ساله کارمو با چنگ و دندون گرفتم...همیشه دفاع کردم از حق زن و در جامعه بودن و اشتغالش..اما الان میبینم بیگاری بیش نبوده..زن فقط برا تو خونه طاقت و توان داره نه کار اداری... من کارمم تو اداره سخت نیست،ولی بهرحال انرژی و وقتی که روش میزارم بقیه ساعتهای زندگیمو تحت تاثیر میزاره ...اگه هنوز سابقت اونقد نشده که دلت نیاد ببریش،ولش کن و به زندگی و بچت برس...امیدوارم اونکه درسته و به نفعته برات پیش بیاد عزیزم از من که گذشت..باید چاله چوله های زندگیمو سامان بدم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
ممنونم عزیزم گرچه یادم نمیاد کدوم سوال بود و کی من این سوال پرسیدم ولی حرف دل من هم همینه روزهایی که امیر علی چشم باز میکنه و منو میبینه برقی که تو چشماشه رو میبینم و میبینم که چه لبخند قشنگی رو لباش نقش میبنده و میگه مامانی هستی؟ یاوقتی که میگه مامان جون امروز پیشم هستی و نمیخوای بری پیش رئیست اشک منو درمیاره.. آره گلم مادر همیشه مادره و هیچ جای دنیا این حس عوض نمیشه ولی همونطور که گفتی شرایط زندگی اونقدر آسون نیست که بخوایم قید یک حقوق رو بزنیم. خودت بهتر میدونی که ما کارمونو با هزار جور گرفتاری بدستش آوریدم وبه قول خودت با چنگ و دندون حفظش کردیم.... میدونم تربیت و آسایش بچه خیلی مهمتره ولی تو همچین شرایطی نمیشه برنامه ریزیها رو تغییر داد. ضمن اینکه من اگه بعد از این همه سال تو خونه بشینم افسردگی میگیرم. همه حرفهاتو تائید می کنم گلم ولی عوضش سعی می کنم تا عصرها و روزهای که هستم براش جبران کنم. تا ببینیم چی پیش میاد ممنونم گلم و برای خودت و خانواده ات آرزوی موفقت و سلامتی دارم