امیرعلی امیرعلی ، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 23 روز سن داره

امیرعلی ، دونه برفی

امیرعلی و اختراع کلمات . شاید قسمت آخر

1393/8/19 11:36
636 بازدید
اشتراک گذاری

خدا جون دوست دارم

ني ني شكلك

گوشت کوب                    کوبید

در و کوبیدم                      در و کوبید کردم

یخچال                           یَچکای

سشوار                          شوهاهار

حذف                             حفس

اسکنر                            استنر

نگه دار                            نَدار کن

آب در لیوان دسته دار        آب ندار            (با توجه به کلمه قبل یعنی ندار کن به معنای نگه دارو منظورش اینه که آب یا چای رو تو لیوانی بریز که بتونم دستشو نگه دارم خندونک.     یه همچین مامان مترجمی هستم منخندونک )

چی گفتی ؟                 چوگوفتی ؟   (وقتی با خنده این جمله رو تکرار میکنم چون از اینکه یکی بهش بخنده بدش میاد اصلاحش میکنه و واضح ترمیگه : می گم      چی ..گف..تی ؟)

مبل                                 مٌلب

مسابقه                          مساقبه

تصادف                            تتافص

 

          6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif

امیرعلی : خاله  جونی میخوام از گوشیت  پو عصبانی بازی کنم .

خاله :  ندارم پسرم حذف کردم.

امیر علی : اشکال نداره حفس کردی من می برم خونموووووووون. از کامپیترم میییزم تو  فیَش (فلش ) بعدن میارم میییزم تو گوشیت باشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ؟ ترسوهیپنوتیزمتعجب

 

    6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif

 

صبح از خواب پاشده اومده منو بغل کرده میگه : من عااااااااااااااااااااااااشق مامان جونیمم ..مامان جونی عاااااااااااااشقتم.

زیباراضی

   6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif

از اول مهر هر روز میگه کیفم رو بزار پشتم می خوام برم مدرسه ..بعد هم مییره تو اتاق و در عرض چند ثانیه بر میگرده و میگه رفتم مدرسه خانم معلم درس گفت  غذا خوردیم اومدممممممم  . پریسا دنیای شکلک ها http://sheklakveblag.blogfa.com/

   6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif

 

یه مدته که وقتی می خوام برم سرکار میاد و میچسبه به من و میگه نرو اینه که باید بغلش کنم و صبحانه شو بهش بدم و بعدش هم که دیر دیر میشه و میخوام برم میگم مامان جونی خیلی دیره الان رئیسم عصبانی میشه میگه :

برو مامان جون کاری ندارم برو به سَیامت. زود بیا برام  برام پاستیل نوشابه ای و اسمارتیس و ققاب (عقاب) و بادکنک و بستنی و تبلت بخر باشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟

منم میگم باشه مامان جون برات پاستیل و کلوچه فومن می گیرم باشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟خندونک

میگه باشه مامان جونKisses

آخه تبلت ضییر (ضرر ) داره.

   6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif

 

دیروز صبح جمعه هی می گفت منو بذار تو کمد رختخوابها  تا روش بشینم و بازی کنم. و بعدش هم با هم شروع کردیم به بررسی  رنگ پارچه ای که پشت رختخوابها گذاشتم

این چه رنگیه ؟   قرمز

این چه رنگیه؟     زرد

این چه رنگیه؟   سبز

این چه رنگیه؟   بنفش

این چه رنگیه ؟ صوصتی

این چه رنگیه ؟   گلبهی   و...

به رنگ آبی رسیدیم پرسیدم این چه رنگیه ؟ همون که رنگ آسمونه !!!!! برگشت و بیرون و نگاه کردو سریع یه رنگ تو مایه های کرم و نارنجی رو بهم نشون دادو گفت آسمون این رنگیه شاکیتعجب

با تعجب گفتم امیرعلی این آبیه آسمون هم آبیه گفت نه مامان جون از پنجره آسمونو ببین این رنگیه

وقتی بیرون و نگاه کردم دیدم بـــــــــــــــــــــــــــــــله دقیقا آسمون همون رنگیه که پسر باهوشم نشون داده . با خودم گفتم راست میگه بچه  کی گفته آسمون آبیه هیپنوتیزم

بهش میگم بسه دیگه مامان جون از رو رختخوابها بیا پائین تا با بابایی بریم بیرون .

میگه : نه مامانی جون  بمونیم خونه باهم صحبت کنیم. آخه اسباب بازیهام اینجا تنها میمونن.بغل

 

   6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif6.gif

راستی چند تا حرف بد هم از این ور و اونور یاد گرفته ترسو

بهش میگم من بچه هایی که حرف بد میزنن دوست ندارم

با قهر میگه : منو دوست نداری؟؟؟

میگم : بچه هایی که حرف بد میزنن رو دوست ندارم

میگه : پس منو دوست نداری شاکی

 

زن داییش بهش میگه تو مسخره ای؟؟؟

میگه: مسخله نگو ...حرف بد نگو

زن دائی میگه : پس چی بگم ؟

میگه : مثلث بگو  مستطیل بگو خنده

ني ني شكلك

 

 

نمایی از فرنی خورون امیرعلی

                                                        

پسندها (7)

نظرات (32)

سمانه مامان بهداد
24 آبان 93 11:05
سلام عزيزم. خداحفظش کنه گل پسر نازتو. عجب شيرين گندمکيه دونه برفی. پسرتون دقيقأ يکسال بزرگتر از پسرماست. خوب بچه راست ميگه آسمون سياه و کبود هم داريم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
ممنوم عزیزم. موچــــــــکرم خاله جون آره وا....
سمانه مامان بهداد
24 آبان 93 11:06
مرسی که بهمون سر زدين و مرسی از لينکتون. شما رو هم لينک ميکنم تا بيشتر بهتون سر بزنم. خوشحالم از آشناييمون.
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
ممنون گلم . من هم از آشنائیتون خیلی خوشحالم
مامان فرنيا
24 آبان 93 12:21
اخ كه چه شيرين زبوني عزيزم
مامان فرنيا
24 آبان 93 12:22
دختر من هم توي مهد ياد گرفته نبايد بگيم تو بايد بگيم شما حالا هرجا بشنوه كسي ميگه تو سريع ميگه خيلي حرف بدي زدي ديگه نگو بايد بگي شما حتي توي شعرهاي سي ديهاي صوتي ميشنوه ميگه مامان سي دي بد گذاشتي من ديگه اينو گوش نميدم حرفهاي زشت يادم ميده
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
متاسفانه امیرعلی هم هر حرف بدی تو تلویزیون یا اینور واونور میشنوه سریع تشخیص میده مثلا از تمام دیالوگ یک کارتون اگه کلمه مثلا مسخره رو بشنوه میگه مامان حرف بد زد بگو دیگه حرف بد نزنه و تا من رو به تلویزیون نگم که حرفت بد بود دیگه تکرار نکن آروم نمیشه ولی خب متاسفانه بشدت علاقه داره که دوباره همونو تکرار کنه.
مامان نازنین زهرا
24 آبان 93 14:49
اول اینکه چرا قسمت آخر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعدم اینکه فکر کنم پسر گل از اون بچه های اند لوازم الکترونیکیه...از اونایی که گاهی به بزرگتراش آخرین مدل های روز تبلت وموبایلو معرفی میکنه وکلا به روزه....یه جورایی از اون بچه های نابغه...
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم ماشاءا... به این همه دقت قسمت آخر برای اینه که پسر به قول شما نابغه ما خیلی خوب همه جملات رو میگه و دیگه فکرنکم کلمه یا جمله ای مونده باشه که ناقص و اشتباه بگه ..هرچی هم که به ذهنم رسید تو همین پست اضا فه میکنم. تو کارهای برقی والکترونیکی که چه عرض کنم بشدت دخالت میکنه از سیم شارژرگرفته تا سیم برق تلویزیو ن و پنکه و ... تبلت و گوشی هم که جای خود داره...
مامان علی
24 آبان 93 17:41
سلام عزیزم مریم جونم قسمت اخریعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فداش بشم امیرعلی جونم خیلی پسرباهوشیه مریم جان علی هم چندتافحش یادگرفته مپل پدرسوخته وناقلا واخمق یعنی احمق وخفه شووهمچینم به موقع به کار میبره که من کف میکنم!بیچاره مادربزرگم گفت وای چه بامزه دست من وگرفت برد تواطاقش و....برگشت به بیچاره گفت اخپق....پدرسوخته...هی هی قربونش برم که میخادبره ازکامپیوترش واسه خالش پو بریزه علی ماهم هرروز مدرسه وبانک شونصدباری میره ومیاد فرنیتم نوش جونت گلم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مثل اینکه این قسمت آخریه خودش یه پست شده عزیزم منظورم قسمت آخر اختراع کلمات گل پسرمه اوف اوف اوف نگو که دلم خونه منم موندم آخه ازکجا میفهمه که کدومشونو باید کجا استفاده کنه.
مامان علی
24 آبان 93 17:55
چه زن دایی ناقلاییخوب گفتیش امیرعلی جون لیوان اب ندارتم اخر اختراعه عزیزدلم علی منم خیلی از کلماتش مترجم لازمه خدا حفظشون کنه وسلامت بدارتشون
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
بیچاره زن دایی حالا اون بنده خدا هیچ وقت از این چیزها بهش نمیگه ها . این یه بارم که گفت امیرعلی وایساد تو روش بنده خدا. خدا حفظشون کنه ...آمین.
مامان گلشن
24 آبان 93 23:12
الهی الهی قربون این حرف زدنت برم من
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خدا نکنه خاله جونی.
مامان بردیا اریایی
25 آبان 93 1:58
ای جونم شیرین زبون من خاله فدات خیلی ماهی
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خدا نکنه خاله مهربون ..ببخش که برا پست جدید خیلی معطل شدی.
مامان بردیا اریایی
25 آبان 93 2:00
اخه خاله جون من فدات شم که رنگ هارو بلدی .... اره خداییش رسانه ملی مل متاسفانه تو بعضی برنامه ها حرف های بد میزنه نباید از دست بچه ها ناراحت شیم تقصیر اونا نیست که خیلی دوست دارم عسیسم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مرسی خاله جونم . خدا نکنه چی بگم عزیزم ..قبلنا موقع گفتن این جور کلمات یه بووووووووووقی چیزی میذاشتن الان دیگه اوپن اوپن شده منم دوست دارم قربونت
مامان بردیا اریایی
25 آبان 93 2:02
قفون اون مدرسه رفتنت برم که 2دیقه طول میکشه یا نرو سرکار یا هرچی میخواد رو لیست کن براش بخر
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
نه قربونش برم با یه آدامسم قانع میشه نگاه به لیست بلند بالاش نکن
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:21
مریمی جونی خیلی خوشحالم که یه شب تا صبح عینهو مار رفتم تو رختخوابت بد خواب شدی((بد جنسم خوددددتیییی))بابا ،مریم من کیفیت جنبم خیلی بالااااااست..بعلههههه... عجییییییجمی ما فرق شوخی و کینه رو زود میفهمیم ننه بس که کلاس دیده ایمتو همچنان شوخی کن
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
بس که دوست دارم دیگه شیطون بلا تو هم که بدجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنـــــس البته بگما وقتی رفتم تو رختخواب نه آیسانی دیدم و نه می شناسم تخت گرفتم خوابیدم . اون که گفتم مال قبل خواب بود.
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:23
آخــــــــــــی عزیززم لغت نامشوووووووووو
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
یاد بگیر آیسانی من بعد شعرهاتو اینجوری بگو.
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:26
این کلمه شوهاهار که سختر از سشواره امیر علی جونم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خب زبونش نمی چرخه بچه ام .. چی بگم وا...
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:27
ترجمه گریت تو حلقم ننه مریمآخی چند وقته از حلقم کار نکشیده بودم کارام راه نمی افتادن
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
حال کردی ؟ ببینم سریال 16000 قسمتی ارباب حلقه ها هم کار خودت بوووووووود عایا
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:30
وای وای وااای چه پسر مهربونی،خدا حفظش کنه یعنی مریمی امیر علی میگه عاشقتم فک کنم یه چند کیلو اضافه وزن میگیریا نه؟؟؟
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
همچین دوراز جون دور از جون ..اسمشو نبر.. میشم که راحت از م کولی میگره..
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:33
دوستان وبی به کلاس مریم بانو خوش آمدید... درس ریاضی جدید: تبلت =========== کلوچه فومن!!!!!!!!!!!!!!!!! ای قربون پسر قانع که زودم راضی میشه تبلت رو با کلوچه عوض کنه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
این هم یه نوع هنره دیگه قربونت ... آره فداش بشه مامانش که گیر نمیده زیاد
مامانی ماهان جون
25 آبان 93 8:36
مریم جونی زیاد حساس نشو این دوره زمونه چند تا خرف زیر مثبت و دفاع از خودش رو یاد بگیره زیادم بد نیستا فردا پس فردا این بچه میخواد تو این اجتماع زندگی کنه باید از پس خودش برآد یا نه؟؟؟؟ هرزگاهی من میشینم برا ماهان فش دادن و کتک زدن یادش میدم
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
راستش از مامانی مثل تو یه بچه خون آشام بارنیومده جای شکر داره فحش و کتک کاری که جای خود داره
مامان روژینا
25 آبان 93 11:27
الهی خاله قربونش بشهوای مثل اینکه من دیر رسیدم خیلیمریم جون نمی دونی چقد از خوندن این پستت لذت بردمعشق خاله میبینی چقد باهوشهاین بوسا مخصوصا امیر علی نازمدلم براش توچولو شده خیلی
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام گلم پس تو کجااااااااااااایی فکر کردم نیستی و به سلامتی رفتین زیارت دلمون خیلی تنگ شده بیا دیگه.
مامان محمدپارسا
25 آبان 93 16:37
سلام مامان مترجم.ماشالاه به پسر نازت خیلی شیرین زبونه. بوس ها تقدیم به تو خاله جون
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلم خاله جون. ممنونو ومتشکرم این هم بوس برا محمد پارسا جان
مامان زینب
25 آبان 93 17:07
سلام عشق خاله الهی دورت بگردم حسابی دلم برات تنگ شده بود منم برا شما خاله نشدم فدات بشم که دیگه کامل حرف می زنی دعا کن امیر من هم زودتر حرف بزنه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام خاله جونی خدا نکنه چه خوب کردین به ما سرزدین خاله زینب نگران نباشید بچه ها باهم فرق میکنن یکی تو حرف زدن جلوتره یکی تو یه کاردیگه ...دیریا زود داره ولی سوخت و سوز نداره... امیریل مارو ببوسیدش و زود به زود بیاین پیش ما
مامان کارن( رزیتا )
26 آبان 93 10:09
ای جااان قربون شیرین زبونیات چقد قشنگ بود این پست خدا ندارت(نگه دارت) باشه عزیز خاله
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
چشماتون قشنگ می بینه خاله جون ممنون
مامان کارن( رزیتا )
26 آبان 93 10:12
وای مریم جون کارن هم دو تا حرف زشت یاد گرفته راه به راه تکرار می کنه چن وقت پیش مریض بود بردیمش دکتر وقتی داشت معاینه ش می کرد با گریه اون حرفا رو نثارش کرد وای که چقد خجالت زده شدیم من و باباش
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
می فهمم عزیزم با اینکه ما خیلی رعایت مکنیم ولی متاسفانه هی بیشتر تکرار میکنه.
سميرا مامان اميررضا
26 آبان 93 17:59
iهزار ماشالاه به این دسته گل .... چقدر خندیدم از شیرین زبونیاش ... خدایی بچه ها چقدر نازن ... حرف که میزنن غمای دنیا از یاد آدم میره ... امیرعلی عاشقتم خاله .... مامانش از طرف من هزار تا ببوسش
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مرسی خاله جون . لطف کردین به کلبه ما تشریف آوردین. بله دیگه الکی نیست که می گن تو خونه ای که بچه باشه شیطان نیست.
maman elaheh
27 آبان 93 9:45
ماشالا به این شیرین زبونیهاش بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مرسی الهه عزیزم این هم ماچ برای ابوالفضل جون
مامان فاطمه سادات
29 آبان 93 11:53
چه پسر با ادبی... آفرین به گل پسر خاله
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
موچچچچچچکرم خاله جون
مامان زکریا
29 آبان 93 19:48
سلام عزیزم شما مامان دونه ی برفی هستید یا گوله ی نمک هزارماشالله
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
ممنون از لطفت عزیزم چی بگم وا....
مامان عسل 
1 آذر 93 15:02
سلام مریم جون زیادبه حرف وفحش بچه نبایدتوجه کردآخه گاهی اوقات نتیجه برعکس میده یعنی بدترمیشه.من یادمه مهلاکوچک بودیکی دوتاحرف زیادهم بدنبودولی خوب بالاخره دیگه ...یادگرفته بودهرچی دعوامیکردم بدترمیکردتااینکه تصمیم گرفتیم باهمسری گاهی اوقات به صورت فیلم دعوای الکی کنیم بعدبه هم فحش بدیم من بهش میگفتم آلبالواون به من میگفت پرتقال خلاصه یه مدت این کاروکردیم باورنمیکنی اونم یادگرفته بودمیگفت البته دعواش میکردیم که شمانبایدبگی اون موقع بودکه بیشترلج کردویادگرفت .....البته نمی دونم روهمه بچه هاجواب میده یانه ولی اینو مطمئنم هرچی بیشترتوجه کنی اون کاربیشترانجام میدن.....وای چقدرفک زدم شرمنده...فک کنم کم سعادت شدیم آخه دیگه به ماسرنمیزنی عزیز
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم ممنون که وقت گذاشتی و این مطالب رو برام نوشتی راستش من خودم قبلا وقتی یه بچه ی کوچیک فحش میداد می گفتم حتما پدرومادرش تو خونه از این حرفها میزنن که این بچه هم یاد گرفته ..از وقتی که امیرعلی از این حرفها میزنه من بشدت شرمنده پدرو مادرهایی هستم که در موردشون این فکرو میکردم .چون ممکنه یکی پیدا بشه که درمورد ماهم همچین فکری کنه.و این منو خیلی ناراحت میکنه درحالیکه به قول فامیل من و باباش خیلی پاستوریزه ایم. . . آره عزیزم راستش من هم هرچه بیشتر دعواش میکنم نتیجه عکس میده تنها فایده ای که داشته اینه که تونسته حرف بد رو از خوب تشخیص بده .یعنی به محض اینکه حرف بدی میشنوه میاد و گزارش میده ...درحالیکه خودش هم ازش استفاده میکنه و بعدش هم معذرت خواهی ...سنسورهای بچه ها تو این زمینه خیلی قوی عمل میکنن. الان هم مدتیه که من و باباش وقتی میخوایم دعواش کنیم و یا به قول شما فکرشو متمرکز به چیز دیگه ای کنیم از کلمه هایی مثل بچه جون .شیطون بلا مثلث .مستطیل و.... استفاده میکنیم ..اون هم تکرار میکنه ولی خب فحش اصلی یه مزه دیگه ای داره براش اختیار داری گلم . من معمولا از تو مطالب دوستان و زمانی که آپ میکنن به وبشون سر میزنم .اینو به حساب کم لطفی نذارین...عزیییییییییزمی
مامان عسل 
2 آذر 93 10:44
سلام مریمی خودم خوبی ؟ نفسم اول یه تشکر ویژه کنم که کامنتموترکوندی ممنون ....الهی فدات بشم شایدمنظورم نتونستم درست بیان کنم جیگرم به هیچ عنوان منظورم این نبودکه حتماشماتوخونه اون حرفومیزنی که حالاامیرعلی جونم هم میزنه...این فقطیه تجربه بودکه جواب داده بودکه گفتم دراختیارت بزارم که انگاریه سوءتفاهم کوچولوپیش اومدکه من ازت عذرخواهی می کنم قربووووووووووووووووونت مامان عسل
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
نه عزیزم من اصلا ناراحت نشدم این مطلب رو بخاطر حساسیت خودم به موضوع بیان کردم . باور کن یک درصد هم به این موضوع فکر نکرده سوءتفاهم هم نبود نگران نباش ممنون از توجه و کامنت مهربانانه ات
مامان عسل 
2 آذر 93 10:48
فداااااتون