امیرعلی امیرعلی ، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه سن داره

امیرعلی ، دونه برفی

ویژه شب قدر - رمضان 93

1393/4/29 11:00
482 بازدید
اشتراک گذاری

اگه شما جای شاعر بودیدچه مصراعی رو جایگزین نقطه چین میکردین ؟؟؟


یاعلی

از سر زلف توام مجنـــون و شیدا یاعلـــــی        مست آن روی و جمالت همچو لیلایا علــی

من به خاک افتاده ات ای  شیررعنا یا علی        بند از پایم رها کن بند دنیا یا علـــــــــــــــی

گرچه دنیا کرده بی رحمانه بلوا یاعلی

 

من اگر کشتی نشیــن ساحل تنهایــی ام     من اگر محصور درمیخانه ویرانــــــــــــــــی ام

من اگر عزلــت نشین لحظه بی تابــــی ام     من اگر در اعتکاف مســــــجد و مهمانــــی ام

عشق تو اندردلم کرده است غوغا یاعلی

 

حسرت دیدار تو هرلحظه در دل مانده است      ازبرت تندیسها در عرش باقی مانــده اسـت     

هر ملک دریایی از شعر تو در دل خوانده است     چشمه خورشید از پا تا ســـرم آکنــده است

ماه تابان گر شود بر من هویدا یاعلی

 

آمـــــدی و هسته ها درخاک دنیا کاشتـی    چون برفتی نخلها در پشت سر انباشتــــــی

نخلها غمگین که چون ازسجده سر برداشتی     غرق در ذکر خــدا محرابی از خون داشتـــی

کوکبی بودی سخایی بی تمنا یاعلی

 

ما گداییـــــــــــم و در میـــخانه ات برما دوا      ما اسیریـــــــم و کلیـــــــد رحمتــت  برما روا

نام تو در ســــفره ایمانــمان هردم شفــــا     گوهر آسا میـــــــدرخشد برلب هربینــــــــوا

یا علی و یاعلی و  وا  اماما  یاعلی

 

شهادت اسوه گذشت و مردانگی
حضرت علی (ع) بر تمام شیعیان جهان تسلیت باد

 

سلام دوستان :

طاعات و عباداتتون مورد قبول

شعری که انتخاب شده مربوط به شاید بیش از 10 سال پیشه که من اون رو از حفظ بودم والان خیلی اتفاقی یادم اومد. ولی به سختی تونستم بعضی از مصراعهاشو به یاد بیارم..که بالاخره رو یکی از اون مصراع ها موندم تصمیم گرفتم اونو به مسابقه بذارم که تصادفی یادم اومد ولی با این حال میخوام تا از نظرات و طبع شعر دوستان هم استفاده کنم .

اگه شما جای شاعر بودیدچه مصراعی رو جایگزین نقطه چین میکردین ؟؟؟

راهنمائی : اون مصرع گم شده به تک مصرع پایان دوبیتی هم مربوط میشه یعنی این:

(ماه تابان گر شود بر من هویدا یاعلی)

راستی نظرتونو درمورد شعر فوق هم بگین ..خیلی مهمه ...بگین تا  بگم چرا ... ممنونم.آرام

 

پسندها (12)

نظرات (14)

مامان پریسا و بابا مهرداد
29 تیر 93 11:16
انشاله ...خدا به همه ما توفیقشو بده به وبلاگ منم سر بزنید خوشحال میشم دوست من
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
چشم گلم حتما
مهدیه
29 تیر 93 12:53
شعر قشنگیه البته من طبع شعر ندارم که بخوام شانسم رو امتحان کنم. ولی خوشحال میشم بدونم مصرع جامونده از این شعر چیه!
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
ممنون از حضورت عزیزم ..بذار ببینیم نظربقیه بچه ها چیه چشم.
الهه
30 تیر 93 10:42
سلام عزیزم.ممنون از حضورتون. باافتخار لینکتون کردیم.موفق باشید
مامان روژینا
30 تیر 93 12:48
خاله جونی گفتی شاعرش کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
من که هنوز نگفتم
مامانی
1 مرداد 93 11:25
سلام ماماني من با شعر و شاعري ميونه اي ندارم و براي همين نميتونم نظري بدم و حتي در حد يك مصرع بسرايم حتي خودمم كم پيش مياد شعري بخوانم يا حتي يادم بمونه اما شما حافظه تون عاليه بعد از 10 سال هنوز شعر را يادتون مونده
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
حافظه ام که افتضاحه ولی این شعرو خیلی دوست داشتم.
مامان فرنيا
1 مرداد 93 11:27
ميگما نكنه شاعرش خودت بودي؟
مامان حلما
1 مرداد 93 12:32
من طبع شعر ندارم.یه چیزی میگم شعر داغون میشه ها
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مهم نیست گلم
شهناز
2 مرداد 93 10:33
والا که من نمی دونم چون شعرای قدیمیو رو گوش نمی دم حالا اگه بگین ک شاعرش کی بود شاید یادم بیاد
مامان ترلان
4 مرداد 93 17:12
سلام عزیزم آره تا زمان بلوغ به گردن پدره که برای بچش عقیقه کنه اگه تا بلوغ نشد بعدش به گردن خود فرزتده که برای خودش عقیقه کنه البته من اینو تا همین چند روز پیش نمیدونستم امیرعلی خوشگلمو ببوسش
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
پس با این حال هم عقیقه فرزند و هم عقیقه خودمون به گردنمونه .
مامان پریسا
6 مرداد 93 6:42
سلام گلم. ممنون که به یادم هستید عیدتون مبارک . قبول باشه راستش من در زمینه ی شعر هیچ استعدادی ندارم.
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مرسی گلم عید شما هم مبارک خیلی جالبه هیچ کدوم از مامانهای نی نی وبلاگی اهل شعر نیستن ظاهراً
آیسان مامانی ماهان جون
14 مرداد 93 10:01
مریم جونی شعر واقعا زیبا بود ..دست بردن تو این شعر واقعا جرات میخواد..البته من یه نمه طبع شعر دارم اما خدایی یا شعرت نقطه نداشت..یا من ندیدم..یا نقطه چینا قبلا پر شدن خخخخخخخخخخخخ..دی
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خوشحالم که خوشت اومد گل خانم.. آره عزیزم .نقطه چینهارو بعد از عید فطر پرکردم تا شعر ناقص نمونه.. ولی خیلی با حالی
آیسان مامانی ماهان جون
14 مرداد 93 10:02
راستی مریم جونی گفتم ی نمه طبع شعرمون گاهی گل میکنه چند تا رفیق این مدلیم دارم اگه دوست داشتی برو این پستم قسمت آخرشو بخون باحاله اینم آدرس: http://mahani.niniweblog.com/p1.php
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
مرسی عزیزم حتما میرم
مامان عسل 
14 مرداد 93 11:31
سلام دوست خوبم پسربامزه ای داری خداحفظش کنه بااجازه لینکت کردم به وبلاگ ماهم سری بزن دوست داشتی لینکم کن خوشحال میشم راجبه شعرهم واقعیتش آنقدرمخم باخودش درگیره که فقط میتونه برای دخملاش ازروکتاب شعربخونه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
سلام عزیزم . ممنون که به ما سر زدین .با افتخارلینک شدین گلم . امیدوارم دوستای خوبی برای هم باشیم.
مامان בرسا
19 مرداد 93 12:08
عزیزم شعر خوشگلی سرودی ...... آفرین متاسفانه من این پستو ندیده بودم والا در موردش فکر میکردم اما همه چی عالی دستت درد نکنه
مریم مامان دونه برفی
پاسخ
خواهش میشه ....متشکرم عزیزم.